Alla inlägg under juli 2011

Av Therese - 27 juli 2011 21:24

snart ledsnar jag nog på den också... men den är bra än sålänge tycker jag faktist.


 

Imorgon åker jag, mamma och mulle till stugan, vi ska hoppas att hallonen är klara så ska vi plocka en massa o fylla frysen med   



Ikväll har jag varit alldeles för rackigt duktig! Jag har storstädat, tvättat, diskat ALLT, och bakat en kaka och även bäddat rent.

Det enda som ska ske nu är : hänga tvätt, ställa in all disk i skåpen och sen duscha innan läggdags.


Hejdå mina vänner!

Av Therese - 26 juli 2011 22:24

   Plockat vinbär på en gård i Edsbro, nu har man fyllt på bärförrådet. Ska nog ut och plocka de sista blåbärna imorgon. Ska lägga upp en mumsigt recept här nu på samma gång på en chokladkladdkaka...


   

   


Träffade Chicko på hemvägen..

   


Senare, vid 19-tiden var jag + släktingar till kusin Jessica som är hemma på semester från sin nya stad! Där var det förtidighetskalas kan man kalla det! Toppen!


Godnatt.

Av Therese - 26 juli 2011 22:22

 

Av Therese - 25 juli 2011 22:58

Gör vad som känns rätt för stunden.

Man lever ju förfan bara en gång.


Gooooodnatt

Av Therese - 25 juli 2011 10:50

Hej mina vänner och välkommen till en upptagen brud på 20 år!

Helgen som varit har jag varit hundvakt och inte tagit ett enda kort med min kamera!!!

Mysiga hundar som hellre plockar blåbär än att gå ut och gå.

Ett hus för sig själv kan vara skönt, men mysigare med sällskap av någon vän såklart.

I lördags var jag och mormor till moster för att mata katten och plocka vinbär. Efteråt bakade jag två goda vinbärskakor som nu ligger i frysen och väntar på att få sällskap.

Klockan kvart i 5 var jag bjuden på middag, grillkorv m pommes hos morföräldrarna!

Jag satt hos dom till halv tio på kvällen! Så mysigt att få sitta ute på deras altan och titta i fotoalbum från 1963 och framåt, dom var riktiga snyggingar som unga och mormor som var 18 när hon fick sitt första barn, där har man verkligen lyckats bra, skulle velat filma hela kvällen så man minns allt dom berättade om från att dom träffades o framåt.


Lite har jag skrivit nu och vet inte om ni förstått vad jag sagt, men ha en bra dag, för det ska jag försöka ha!

Av Therese - 20 juli 2011 19:33

Bara för att jag tänker fel så börjar vi med bilderna från idag och så trippar vi neråt i dagarna. Idag har jag (efter 8 timmars jobb såklart) lyssnat på musik medans jag; hängde tvätt, städade hela lägenheten,vattnade blommorna och lagade mat.


     


Igår cyklade jag till min moster på lite fika efter jobbet. Har hittat en grymt bra inställning på min lilla kamera, himlen blir så... fantastisk :)


        


I söndags åkte jag mamma och Milla till Stockholm! Vi skulle se på Piratskeppet. Åh vad vackert det är där vid hamnen, måste dit fler gånger och bara gååå...


      

                            

       

Ovido - Quiz & Flashcards