Alla inlägg under september 2013

Av Therese - 27 september 2013 16:42

Och jag har haft en heldag på stan, bara gått o gått men även handlat två svarta linnen.
Igår träffade jag ju Emma, men ärligt talat så garvar jag fortfarande.
Vad är det för nåt de helt plötsligt har kommit på, hahahaha allting blev helt plötsligt väldigt genant och pinsamt när just ni tar upp ett samtalsämne som är sex år gammalt. Omg!
Herregud är det enda jag säger idag, herregud!

[Bild]

Av Therese - 26 september 2013 11:53

Morsning! Jag har haft två bra veckor på jobbet, helgen blev lugn med mys med småkusiner framför ice age 4 och godis i mängder. Det kallas ju liksom inte barnvakt längre när man är med E&M för de är så gamla nu så det blir mer en date med vänner i jämförelse! Bussen rullar in till Norrtälje för tillfället, för idag ska jag träffa Emma som varit borta en hel vecka. Fattar inte hur kroppen och hjärtat är funtat när man kan ha uppehåll med sin fina vän ett helt år pga ingenting. Fjantigt, men nu har vi börjat umgås igen och det är jag glad över.
Imorgon ska jag träffa ännu en fin vän, Sandra, bo hos henne, sambon och deras sessa en hel helg, underbart och kul ska det bli!! När väl allt är klart så tänker jag visa bilder och berätta en sak här, men inte än, måste säga informationen till de jag vill ska veta det först innan jag skriver det här i dagboken!!

Måste söka nytt jobb nu också efter 15 månader som barnflicka åt de underbara töserna som är två år och dagisstart-redo! Kommer ha jobb 1,5 dag i veckan och det är inte mycket att skryta med ;)

Ska bli kul att komma ut i arbetslivet igen, innan man sätter sig med boken framför nyllet o pluggar engelska.

Vi hörs hörni, nu har jag iallafall uppdaterat <3

Av Therese - 16 september 2013 09:02

Har fått order av mamma o Milla att ligga och slöa i sängen, inga långa promenader idag!
Blir så rastlös av att ligga i sängen men 5-6timmar gäller det idag! Bättre o göra det innan än efter febern kanske skulle ha kommit.

Av Therese - 15 september 2013 07:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Therese - 15 september 2013 01:18

Sen kryssningshelgen har det hänt grejer ska jag tala om, jag blir stockholmsbo, har börjat på danspass på Friskis så jag får minst en dag i veckan av motion, även det att mitt jobb som barnflicka börjar avta för att de små liven har börjat på förskola. Idag till exempel då, så vaknar jag 6.08 fast klockan var ställd på 8.15 tyckte det var nig tidigt men det tyckte inte kroppen! Tog med Bonzo på en promenad ett par timmar senare, 5,6 kilometer (bra Therese du är snuvig!) sen skyndar man sig att göra lunch för att sen dansa i 4 timmar. Vidare till Emma då jag tvingar henne att ta cykeln med mig till affären för godisköp! Väl hemma igen kommer Micke och vi drivar vidare till L&K för dricka-kväll . Jag har svårt att veta vad jag ska prata med "nya" människor om men Efter ett tag löser sig det också. Drack ett rosevin som hette något med ... Ansjo fast det inte stavas så ser jag!! Satt ute på balkongen och det var så skönt ute!! Väl inne visade det sig att musiksmaken var som tagen ifrån mig och har nog lärt mig att svensk punk är min grej. (O country!) yes box. Nu är jag i skebo och måste ringa syster. Pusss

Av Therese - 3 september 2013 09:28

Att fortsätta leva livet såhär blir nog väldigt rikt på erfarenhet och fullt av det som gör att livet har sina goda stunder. Skrev ett långt inlägg som jag alldeles nyss suddade ut, det finns fortfarande risk för nyfikna själar som läser bloggen så jag håller mig till det tysta. He he he

Av Therese - 1 september 2013 15:38

Kom hösten hit den första september tvåtusentretton. Dagen efter min första kryssningshelg i mitt liv. Det var alldeles kavlugnt på havet och det märktes aldrig att jag var på en båt, perfekt för mig. Blev mer mys än jag hade tänkt mig, känner mig som en idiot mot E fast hon kanske förstår mig ändå!

En fråga; varför ska den som är mest ointresserad vara mest intressant. Jag har varit värre än en galen karl de senaste dagarna och kanske kunde jag vara horan i ditt liv

Underbaraste mysvädret idag och jag vill och behöver vara ute medan kroppen vill ligga inne i sängen och se romantiska komedier. Har iallafall varit ute en timme med kamera och hund o fotat i detta soliga och blåsiga september,


Kände för att vara tUtalt dum i huvudet så tack för mig. Puss #

Ovido - Quiz & Flashcards