Alla inlägg under februari 2012

Av Therese - 29 februari 2012 09:16

Det är jobbigt att prata om sig själv, ibland börjar jag tro att folk ser att jag älskar att vara egoistisk o bara prata om mig själv. så är inte fallet, jag avskyr när samtalet börjar leda mot mig, men vad gör man...

Något jag måste öva på att göra är att säga nej.

Sen för det andra så börjar jag tvivla på att det är magen som är problemet. Jag är nog helt rubbad.

Utbränd vid 21 års ålder, dra mig i svansen o däng mig i backen.

Ska ringa samtal på eftermiddagen och gå till läkarn på fredag. detta måste få ett slut.

Jag är inne på min 4e vecka hemma, och hur mycket jag än sover och vilar så blir jag aldrig pigg.

Jag verkar inte kunna få min ork tillbaka och det är konstigt.

Varje människa får väl förfan det efter max ett par veckor.

Jag har ingen aning om vilka ni 8 som lässer är, men hoppas det är folk jag känner och som känner mig

innan de börjar läsa alla dessa problem.

Igår kväll blev jag less på allt och tog bort alla bilder så bara jag kan se dom på fb.

tänkte så, att det är så få som hör av sig till mig, så varför i helvete ska dom kolla på mina bilder?

Något jag slutat med är iallafall att uppdatera så ofta.

Och det är skönt. för vissa skriver ju till och med när dom ...

Ja inte vet jag,  Ni vet vad jag menar.


Jag tackar för mig och går och äter frukost. Sen ska jag ta mig ut på en promenad innan jag

däckar på soffan tillsammans med one tree hill, säsong 3!

Fatta att jag har hunnit sett 2,5 säsong redan, under tiden jag har varit sjuk.

o då tittar jag inte så himla mycket ändå.

Det är sjjukt.

då har man varit hemma länge. lite för länge.

Av Therese - 26 februari 2012 18:17

Många som kikat in för att se om jag uppdaterat en söndag... Synd för er att jag inte hade det och kul för er att jag gör det just nu.

Jag har just ätit mat. Gjorde ugnsfalu med hemlagat potatismos, känner mig mycket duktig faktist. Mycket mat till övers men får väl äta det någon annan dag. Helst inte imorgon. Imorgon är en sån där dag när man ska äta kebab eller pizza. Ska jag det, näe tror inte så. :(

Vad mer har jag att säga... Jo jag håller på med en fotobok, för det är 50% om man fixar en sån, så då passar jag på, för tycker inte en bok är värd att kosta 400 kr.


Ska snart göra en tigerkaka och kanske orka  med att städa. Det är liksom lite jobbigt allt det där.

Gick en lång promenad i solen idag. När jag kom hem satt jag framför datorn, kanske en timma.. Efter att ha gjort det mådde jag så illa o hade halsbränna att jag gick o la mig, med katten på benen. Vaknar sen av att jag typ håller på att kissa på mig... Ligger och läser ett bra tag för att sen gå upp. o här sitter jag. mätt och trött.

Saknar dig som jag får närhet ifrån, det känns som nästan ett måste att ses varje helg, men ibland går det bara inte!


Nej fy, nog snackat om allt. Nu ska jag fixa lite i fotoboken innan jag börjar med måsten.

Adjö-

Av Therese - 21 februari 2012 20:53

en orkidé faktist. fick jag från jobbet idag. med blombud. att en sån grej kan göra en så glad. det har även varit 5,5 plus o sol som värmde här idag. jag blev bjuden på middag och gav morfar broderiet jag kämpat med så länge. han blev glad. :)


det har förresten gått 3(!!!) dagar sen jag var med dig och denna långa väntan o långa dagar irriterar mig.


det är förresten mycket som irriterar mig. sånt son man inte vågar göra något åt. tänk om de coola kunde ge lite mod till mig.


i söndags åkte jag hundspann, det var ruskigt kul!!! orkar inte ladda upp nån bild, men det kommer nog.

Hejdå....

Av Therese - 16 februari 2012 16:28

är så jävla less nu. nu har jag gråtit mig igenom flera timmar och jag ORKAR HELT ENKELT INTE MER. nu vill jag vara frisk och börja jobba.

vad är det för fel på mig egentligen?


Av Therese - 12 februari 2012 16:49

Jag ska börja mitt inlägg med att jag har legat o bölat genom två filmer.

A little bit of heaven och Beastly

Avslutade det med repris av Gladiatorerna. Ska nog ta ett bad snart också.


Annars skräms jag över hur jag ska palla jobba imorgon. Jag gick på en promenad till affären fram och tillbaka(hur vackert väder som helst, solen värmde och mm vad glad man blev!) och hur skakig var jag sen då? fy fan för detta.


Fisken igår var ingen hit för tjejerna, men sånt är livet, jag kan inte lyckas jämt. Jag tyckte den var helt okej, om även smaklös som all mat måste vara just nu, längtar efter en riktigt god köttfärssås, eller varför inte rikligt med tacos? Mmmmm...


Har en liten hemlig önskan om imorgon, men den går nog inte igenom, jag vet inte men hoppas ändå väldigt mycket....


Kanske avsluta detta inlägg nu med att säga, trots knäsvag, har jag haft matlust i 2 dagar. Kors.

Av Therese - 11 februari 2012 12:18

En sablarns vecka ganska precis med magkatarr och min mage kurrade för första gången idag. Kurrade och sa "jag är hungrig!!!"

Jag ska vara barnvakt till två av världens finaste tjejer inatt. Vi ska äta äcklig mat som jag ska laga av fisk och titta på melodifestivalen. Lugn kväll, det går det att ha med dom två. <3


Har inte träffat dig på 6 dagar och det känns som om det var evigheter sen. Hur kan detta vara möjligt? Samma sak varje helg, bara det att det är 13 dagar kvar tills jag får krama om dig.


Jag längtar efter godis! Jag vill ut och resa(Kors!) och så vill jag må bra. och typ bli miljonär.

Av Therese - 8 februari 2012 22:10

efter kärlek.

Av Therese - 6 februari 2012 21:50

Jag har roat mig den senaste tiden med mycket men ändå så lite.


i mitten på förra veckan så kom det snö, massvis med snö och då blev jag glad!! Mellan 2-3 DM och jag hjälpte min hyresvärd att skotta, med nöje. Efter det (två dagar i rad) så blev jag bjuden på middag hos min kära granne, faktist skulle jag bara låna skyffeln och kom så förträffligt till middag!


I fredags åkte jag till underbaraste. Sabbade ju tyvärr hela denna helg med att ligga däckad.
Började fredagsnatten med nån blandning av matförgiftning/magsjuka/magkatarr vad jag än inte ens vet vad det var. Sov inne på toaletten tills jag vågade lägga mig och mysa igen...

Lördagsmorgonen var mer än mysig. Dock blandat med huvudvärk från oss båda låg vi i sängen hela lördagseftermiddagen. Efter min mat som blev 1/6 del av en fiskgratäng la jag mig igen, (okej hade jag varit gravid hade detta varit enklare men när det inte var så blev jag arg.) en tidig sänggång för mig.

Söndag. Hjälpte till att städa lite, gick till affär o fick en härlig promenad med frisk luft! behövligt.

Sen efter en eftermiddag i soffa/säng mest sovandes så åkte jag försiktigt hem. Fy bövelen. Tycker synd om dom som fick vara med mig denna helg. Men den kunde ju inte bli bättre än såhär som sjuk.


Slutskrivet om den helgen. Idag blev jag hemma och även imorgon.

Kokat potatis och det är ju ett +!!! Andra gången sen jag flyttade in. min mage behöver riktig mat. :(


Hejdå

Ovido - Quiz & Flashcards