Alla inlägg under oktober 2013

Av Therese - 27 oktober 2013 11:49

Sluta att gilla att vara med mig. Bort från mig, jag behöver syre!

Det där låter hemskt men hur fan ska jag uttrycka mig annars? Nej vet ni vad, jag är inte så bra som ni tror. Igår sken lampan upp att det väl inte är värt att kämpa mera. Jag kan helt enkelt inte vara mig själv, heller inte prata och vara social. Ja jag har märkt att man ska kunna och att jag KAN vara social, jag har lärt mig.

Hihi jaja. Igår hade jag en ovanlig dag, satt i skolbänken hela dagen och i ett annat klassrum satt Gabbe så efter varje 55 minut så träffades vi, otroligt att vissa vänner har man kvar, känns som föralltid, hur sällan man än träffas.<3

Efter skolan så åkte jag hem och höll på att somna, men kära Emma tyckte jag skulle till dom, så japp! Blev upphämtad vid tunnelbanan o så hämtade vi upp A och åkte vidare till en grill i Fruängen, där A o jag köpte mat. Men fyhelvete, man ska välja sina ställen att äta i små förorter. Hade jag ätit upp min mat hade jag nog blivit matförgiftad för jag har aldrig så äcklig mat. Så det blev en kexchoklad till middag igår, efter en dag med bara osunda godisbitar i kroppen.
Vidare hem till resten av gänget och kollade film, superman o den var så seg och dålig så blä, bättre än skräckfilm så jag ska vara tyst, annars blir det den genren nästa gång...
Snicksnackade med Emma och när kvällen var över skjutsade hennes otroligt rara karl hem mig mitt i natten.
Tack för det, för det är ändå skönast att vakna upp i sin egna säng en söndagsmorgon <3

Nu sitter jag på bussen mot - hem -

Häromdagen ringde jag mamma när jag var påväg hem från jobbet...

-vad gör du för någonting då?/m
-är påväg hem/jag
- åååh är du?:D /m
-jaha, nä nej, till lägenheten /jag

Vad elakt det kändes att uttrycka sig så, hemma är ju nu i stan, och det är inte lätt att ändra tanken på att man inte bor i skogen längre.


Kände att det är dax att ha ett dygn tillsammans med min familj nu, så sover där inatt, letar upp alla dagböcker och hjälper mamma att framkalla bilder...

På tisdag har jag och mamma en heldag i stora staden och idag åker jag och Milla till farmor o farfar o fikar, ikväll hoppas jag på en date med Jessica!

Puss på allt sålänge ... Jag hör väl av mig när jag har nåt att skriva...

Av Therese - 18 oktober 2013 07:55

Den finns fortfarande där när man ska upp i ottan o sen veta att man inte ska hem på ett par dagar. Trodde jag hade växt ifrån det men inte... Haft sällskap inatt och jag tycker synd om personen när jag flängt hit o dit. Tillslut tog jag täcket o la mig i duschen och det braiga i det hela är att jag sovit Max en timme där, alltid nåt. Vitaminer och frisk luft hoppas jag hjälper mig om två minuter att orka i 13 timmar. Puss er Tess

Av Therese - 16 oktober 2013 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

!

Av Therese - 15 oktober 2013 15:51

Om jag ingenting sagt är det ingenting som ingen vet, om jag däremot säger saker får jag mig själv att skylla.

Två dagar att skriva om i dagboken, ikväll, trots att jag har sovsällskap av Emma inatt! <3

Jag försökte hitta till myrornas i Sumpan idag men det gick käpprätt åt helvete, så nu när jag utforskat Götgatan och hela Danderyd på två dagar så är det nog mot den blåa linjen jag drar mitt strå nästa gång det är en fin dag.

Någonstans kan jag känna stolthet av det jag gjort de två senaste veckorna. Inte det jag gör just för stunden men det är som det är. Nej punkt slut för idag! Jag fortsätter nog i den här riktningen, ikväll festar jag med choklad, jordgubbar, chips och film efter att inte ätit en enda godisbit igår, haha! Fyfan va tjock jag är, köpte iallafall grovt korvbröd och morotslimpa på affären idag, alltid nåt!

Av Therese - 7 oktober 2013 15:49

Den låten lyssnade jag på nyss men den tog slut för att jag skrev svar på Emmas sms! Jag har flängt något enda in i hellboda de två sista dagarna. 30 mil igår och innan denna dag är slut är det nästan 20 mil till. Och enbart 12 mil av dom är med buss...... Jag har fan kramp i mitt gas-ben. Jag vet inte vad jag ska skriva. Skulle ha skrivit en mängd men mycket får inte komma ut så näe jag håller det tyst, inget viktigt men kul är det ju ;) puss istället. <3

Av Therese - 4 oktober 2013 07:28

Livet förändras, för visst är jag den där människan som bara är hur jävla bäst som helst. Go o rar, helt otroligt snäll och vänskaplig, det är jag och ingen annan har några invändningar på det! Så inte är det svårt att ragga karlar under denna höst när man nyligen flyttat in till Stockholm och har hela vinterhalvåret kvar innan sommarens varma dagar kommer igen. Jag tycker det är så kul att jag har fått något eget igen, bara mörkrädslan och längtan efter familjen inte visar sig så mycket så kommer jag klara det galant. Magkatarren börjar visa sig i maggropen och irriterar men jag äter lite losec o så går det över. Imorgon natt kommer mamma och pappa hem från utlandet och innan de kommer ska jag städa klart överallt så de får sig en riktig överraskning ;)<3

Ovido - Quiz & Flashcards