Av Therese - 1 maj 2014 21:47

Känslan man känner när man vill kolla en människa rakt in i de fina mörka ögonen på tunnelbanan och jag känner att, när jag tittar bort, att han tittar tillbaka. Det blir som en genant våg och jag önskar att jag kollat in mot vagnen då jag känner blickarna efter mig. De kvällarna, de kvällarna.

liljeholmen första maj tvåtusenfjorton

Av Therese - 29 april 2014 12:31

Hur kunde allting bara vända och bli så jävla bra? I fredags reste jag ner till Göteborg och hade tre perfekta dagar med familjen Skogh! Vi åt smarrig mat, gick mycket och långa promenader, både på land och på ön, vrångö. Jag kunde helt enkelt inte ha det bättre. Så nu är jag faktiskt taggad på att jobba en massa dagar på ICA, för sol, det har jag fått på mig :) jag kände inte av pollen mer än fredagkvällen när jag S o Z gick i skogen, men däremot nu när jag kom tillbaka så rinner näsan och kliar i ögonen, knäppt, var väl för att alla växter blommade som om det vore Juni där nere...

Idag har jag storhandlat i Sollentuna, bara för att jag hade rabatt där, annars kunde jag ju kanske handla där jag jobbar, så jag lär mig hitta i hyllorna ;)

Tvätt-tid nu, o när tvätten lagts in drar jag till Danderyd o handlar medicin. Sen är det tre timmars jobb som gäller, tralalala!

Tack för mig. Snygg - bäst - och ah...

Av Therese - 22 april 2014 18:34

Nu är jag påväg hem igen, lämnar precis unungeslingan.

Mina dagar har varit toppen!
I fredags när jag väl kom fram efter 3,5 timme så handlade jag och Milla på tempo. Efter det åkte hon hem och jag åkte till faster, fikade och pratade, slutade med att jag var där 1,5 timme. Hem o packa och rasta Mulle och plockade upp mor när hon slutat. Vi picknickade kall korv med bröd i bilen och klockan åtta var vi framme i en varm stuga hos mormor och morfar.

Dagarna har varit så underbara, det har varit mellan 16-21 grader i skuggan alla dagar! Utflykt till båten och storrensning i hallonlandet är det vi gjort, om inte korsord och mat/godisätande räknas!
Fantastiskt!

Finns inte så mycket mer att berätta. Tagga två (1,5) dagars jobb innan nästa resa börjar ;) puss och kram

!

Av Therese - 18 april 2014 09:51

Det kan inte gå bra jämt, så är det ju.
Jag ställde klockan på sex och gick upp en stund där på. Började morgonen med att rensa avlopp, ja, och så jävla äckligt också. Blä! De som är rörmokare förstår jag mig inte på.
Dusch, frukost, skynda mig till bussen med min resväska. Vänta på bussen i tjugo minuter i Danderyd, när bussen väl kommer så är den fullsatt, 20 pers skulle med men icket, så där sprack min plan om att byta o ta 639 i Söderhall! (Första bussen fr Sthlm går kl 11 på söndagar..)
Så vänta en kvart på en extrabuss och nu sitter jag där jag sitter i en halvtimme tills 641 kommer.. Japp!

Det är såå roligt med kommunalt ibland..

Hejdå!

"Nu måste vi dra" med Ken Ring i lurarna

!

Av Therese - 17 april 2014 23:49

Kan ju inte ha det där överst på bloggen heller! Jag har packat klart resväskan efter att ha jobbat en grymt lång o bra dag på jobbet!
Imorgon åker jag hem. Och några timmar senare åker jag mamma och mulle till mormor o morfar i stugan. Vi ska vara där fredag - tisdag och det enda jag ska göra är att lata mig, äta lindtchoklad, äta mat och lösa korsord. Mer planer än så har jag faktiskt inte! Glad påsk på er alla, jag ska ha en riktigt glad påsk!

Av Therese - 16 april 2014 08:39

Fick mitt första kärleksbrev igår, tjugotre år gammal

Av Therese - 14 april 2014 13:37

Är en sån här varm och härlig vårdag som jag skulle kunna instagramma upp bilder på det fina vädret och glada mig hela tiden, men det funkar ju liksom inte. Haha! Jag har bestämt mig att halv åtta, ska klockan ringa varje morgon från och med nu. Sen hur länge jag slöar i sängen spelar ingen roll. Klockan tio idag tog jag på mig vandringskängorna som är alldeles för varma och började gå. Ville inte gå bland avgaser och folk idag så hittade nya vägar och stigar som visade sig ta mig en lång bit av promenaden vid vattnet och det var tyst, fågelkvitter och varmt!
Hem, kolla tvättstugan och det var ledigt, så slängde in två maskiner tvätt så mina svettiga favorittröjor blev rena. Lagade mina gröna grönsaker, kollade på Pippi på de sju haven och ringde Skatteverket. Sen tog jag på mig snyggjackan med favoritbyxor och klackbootsen och gick till bussen, för nu är det dags att käka, läsa tidningen och börja jobba klockan tre. Jag är nöjd över dagen redan!!

Hejdå

Av Therese - 13 april 2014 11:13

Igår kokade jag en massa gröna grönsaker för första gången till mig själv (förut var det när jag var barnvakt)
Och imorse åt jag en bra frukost med pumpaknäcke med salami o gurka, laktosfri yoghurt och ett glas av valios mjölk.
Kan inte säga att det är sant, men antingen var det för att jag började morgonen med att cykla 4 km klockan åtta på morgonen eller så tyckte min mage redan om bra frukost, utan massa bröd och en halvliter mjölkprodukter (yoghurt&ett glas mjölk blir det för mig)
Magen är fortfarande smal, och det är väl pga det som det fanns massvis med wienerbröd i fikarummet på jobbet, så det unnar jag mig ... Bara för att det är söndag och jag börjar 1,5 timme efter att jag kommit till jobbet på söndagar.

En cykelhjälm är på väg till Danderyd idag. Som jag får köpa för 50:- istället för 600:- i affären. Då kan jag unna mig ett par riktiga gåskor när lönen kommer! Puss!