Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Therese - 2 juli 2014 22:56

Det har varit en otrolig dag idag.

Klockan ställde jag på sju imorse för idag skulle bli en bra dag!

Emma och jag möttes upp vid Östermalm kl kvart över 9 och gick bortåt Djurgården.
Fem över tio förstår ni, så stod vi i kö tillsammans med ett fåtal föräldrar o deras barn för att gå på Skansen! Gick där och strosade o hade det härligt, såg både vargen och lodjuret, och såklart en massa andra djur, (ni som varit där vet ju vad som finns).

Efter två timmar var vi ute genom portarna, vi som lunkat så sakta o hunnit snacka hur mycket som helst. När folk kom gick vi, mycket bra byte tycker jag!
Däremot gick vi inte långt, för mitt emot på andra sidan är grönan, och där stannade vi till, köpte åkbiljetter, käka mat vid vattnet o hade det härligt.
Jag var så jäkla sugen på att åka eclipse, den såg såå rofylld o härlig ut där den svävade sakta uppåt himlen med sina slänggungor, så jag pushade Emma att åka den med mig. (När har jag pushat nån till att göra något liknande??)
Stod i kö i tjugo minuter och jag var inte ett dugg pirrig i magen, fattade inte vad det var med mig liksom, jag som aldrig vågar någonting... Men till min fasa....

Vi sätter oss i gungorna, åker sakta upp, efter tio meter är det så in i helvete killigt i magen att jag trodde jag skulle spricka, när vi kom ännu högre upp så började det gå snabbare o snabbare o snabbare och hade inte Emma hållt mig i armen hade jag dött/ spytt eller vad faan som helst, de va åt helvete vilken vidrig karusell som jag inte kallar karusell!!!!!
Jag ville upp för att se på utsikten, men allt jag såg var svart, för jag blundade så hårt och andades så koncentrerat ...
Ja herregud, efter ett par minuter var det över och jag var så glad att jag var nere, för första gången i mitt liv åkte jag en riktig karusell på grönan, och frågan är om jag någonsin gör om det. Tänker på stunden uppe i luften just nu och det pirrar i magen av skräck......!

Vi gick lustiga huset, åkte kärlekstunneln, körde radiobilar(aldrig heller gjort, stört kul haha) och gick in i skrattkammaren.
Då började det regna, (utomhus asså, pucko) o det var inte lite det regnade heller...
Efter en godisrem tog vi färjan över till Slussen och åkte hem, åt varsitt håll.

Ikväll har jag löst korsord, käkat en spännande måltid med innehåll chorizo m fullkornspasta, kollat Svensson Svensson och en sväng med kameran hann jag också med. En vanlig Therese-kväll med andra ord.

Den här dagen har varit jäkligt bra ska jag säga er, ovanlig för att vara mig.
Imorgon kommer mamma hit, tidigt, vi ska cykla o det ska bli en till dag att minnas. PUSS




idag har min lilla lillebror fyllt 20 år, jag kan inte förstå det riktigt, när blev han så stor??? <3

Ovido - Quiz & Flashcards